top of page

שקיות אקולוגיות מכותנה ויוטה זה באמת משנה עכשיו?

די נו, מה זה משנה שקיות אקולוגיות?

שקיות בד, שקיות מתכלות, תיקי יוטה, פיתוח בר קיימא, שקיות אקולוגיות, מיחזור ועוד מגוון ביטויים ומושגים אין סופי הקשורים כולם לנושאי הסביבה, שלצערנו בימינו לא נראה שממש מעניינים יותר מדי אנשים או את מקבלי ההחלטות.

ייתכן ואולי אף קורה ההפך! בנוסף לזה שלא מוצאים זמן ובעיקר משאבים לטפל בבעיות סביבתיות, עושים אפילו את ההפך ומקבלים החלטות הפוגעות בסביבה שלנו. בזכות העובדה שבישראל, לפעמים בצדק יש לומר, עסוקים במלחמה ובבעיות שהיא יוצרת. למשל לפני כשבוע נתנו אישור לחברה מסחרית לכריית פצלי שמן וניצולם להפקת נפט במישור רותם בנגב. כותרת כזו בימים רגילים בוודאי הייתה תופסת כותרות ואולי בזכות זה האישור לכרייה לא היה ניתן.



140 gsm cotton bag
קניתם נעליים? קיבלתם שקית כותנה מדליקה


רוצים עוד דוגמא? 

בימים אלה, חברת קצא"א ביקשה ממשרד ראש הממשלה להגדיל את כמות הנפט שמותר לה לשנע ולאחסן, במסגרת הסכם לשינוע נפט בינה לבין גופים עסקיים באיחוד האמירויות. 

כל זאת בזמן שישראל התחייבה להקטין את תלותה בדלקים פוסיליים ולהאיץ את המעבר לשימוש באנרגיות מתחדשות, כחלק מההתמודדות עם משבר האקלים. 

בקיצור נראה שיד ימין אינה יודעת מה רוצה יד שמאל.

עדיין לא ידוע מה יחליטו במשרד ראש הממשלה, אבל עצם העובדה שהנושא הזה עולה הוא בעייתי. 

גם במקרה זה, בימים רגילים בטח הכותרת הייתה תופסת יותר כותרות.

ובכלל הממשלה והציבור כבר מתעניינים לצערנו הרבה פחות בענייני הסביבה דווקא בשעה שהעולם במילים פשוטות הולך ומשתגע מבחינת שינויי האקלים והקיצוניות שלהם.


וכל זה עוד לפני שהזכרנו את הנזקים העצומים של המלחמה גם בתחום הגנת הסביבה. שטחים שלמים שהופכים לשטחי כינוס ואימונים של הצבא למשל. באזור של השטחים הפתוחים של העוטף עד המלחמה חיה לפחות להקה אחת של צבעים ארץ ישראליים. מה גורלם כעת?

ומה עם הכמויות האין סופיות של החד פעמי שבהם הצבא משתמש? 

והפסולת שנשארת בשטח?


שקיות אקולוגיות מכותנה ויוטה. למה לי בכלל?

אז אם יש כל כך הרבה בעיות ואפילו הממשלה לא ממש עושה משהו, למה שאנחנו, בעלי החנויות והלקוחות נעשה משהו? או גם אם נעשה משהו האם זה בכלל יעזור?

מה זה כבר משנה עוד שקית פלסטיק או עוד שקית נייר?


אז כן זה משנה! תחשבו תמיד שעוד שקית פלסטיק זה לא רק עוד שקית אחת. זה עוד שקית אחת לכל אחד ואחת מאיתנו וזה כמויות אדירות בכל יום! וכאמור כל שקית פלסטיק זה לפחות 100 שנים שהיא נשארת איתנו אם לא יותר. שקיות נייר? תחשבו שוב ותקראו את הבלוג הזה. שקית נייר זה ממש לא מה שחשבתם.


יודעים מה, אתם לא חושבים שזה חשוב? שזה יעזור בכלל? אוקי. נגיד.

על זה ששקיות אקולוגיות מכותנה ויוטה הן הרבה, אבל הרבה יותר נוחות לשימוש משקיות פלסטיק או נייר על זה אין ויכוח! כולכם יודעים איך מרגישה כף היד עם שקית פלסטיק דקיקה שסוחבת משקל כבד. רק מי שניסה וסחב קניות מהסופרמרקט עם שקיות בד כותנה או יוטה עם ידיות מכותנה יודע להגיד עד כמה יש הבדל של שמיים וארץ לעומת שקית פלסטיק או נייר.

אתם בעלי העסק? לא עדיף שללקוח שלכם יהיה נוח? לא עדיף שהלקוח שלכם יהיה מרוצה עם תיק יוטה איכותי? לא עדיף שהלוגו שלכם יתנוסס כמעט לנצח על גבי שקית כותנה יפה?

אז זה כן משנה, ועוד איך!


220 gsm cotton bag
שקית כותנה בעובי 350 גרם למ"ר מודפסת


bottom of page